1ª ANIMACIÓ LECTORA: ENRIC VALOR

Aquest va ser el primer grup en representar davant de la classe la seua animació lectora. Van triar a l’autor valencià Enric Valor i van representar un petit fragment de 3 de les seues rondalles. Aquestes tenien lloc a Banyeres, Concentaina i Castalla.



TÈCNIQUES D’ANIMACIÓ LECTORA UTILITZADES

Les tècniques utilitzades per aquest grup van ser el teatre, el teatre d’ombres amb titelles, la narració, i vídeos explicatius, conjuntament.


CONTINGUTS APRESOS SOBRE L’AUTOR

Els aspectes més destacables sobre Enric Valor (Castalla, 1911 – València, 2000) van ser els següents:
·        Va fer un dels més importants treballs de recol·lecció i recuperació de la lexicografia valenciana.
·        Va ser un dels principals promotors de l’estandardització i normativització del valencià.
·        La seua obra més coneguda és Rondalles Valencianes, on recopila i dóna caràcter literari a 36 rondalles populars valencianes. (FOTO)
·        A banda de rondalles, va escriure novel·les i contes.
·        Juntament amb Carles Salvador i Sanchis i Guarner, va ser un dels grans propulsors de la normativització del català al País Valencià, difonent la gramàtica de Pompeu Fabra.
·        Ha rebut premis importants en reconeixement a la seua intensa activitat, com: Premi de les lletres Valencianes de la Generalitat Valenciana (1987), Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (1987) o La Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1993).


NIVELL DE L’ESTÀNDARD UTILITZAT

El nivell de l’estàndard ha sigut l’adequat. Han utilitzat un llenguatge clar i pla amb una velocitat adequada. A més, s’han pogut observar diferències geolectals de la varietat, degut a les diferents procedències dels companys en qüestió (zones valencianoparlants i castellanoparlants).


VALORACIÓ PERSONAL

Un dels aspectes positius a destacar és que ha sigut una animació lectora senzilla, on el guió del teatre s’ha pogut seguir molt bé. És cert que en algun moment la transmissió del missatge no ha sigut encertada, com per exemple quan han posat el vídeo, ja que l’àudio no era de qualitat i ha resultat massa llarg. A més, la interacció amb el públic únicament ha sigut significant a l’última rondalla representada i s’ha utilitzat poc espai de l’aula per a dur la representació a terme. Els materials utilitzats eren prou senzills, en aquest sentit podria haver-se-li tret més partit. Però sense dubte la varietat de tècniques ha sigut un punt fort, destacant el teatre d’ombres, divertit i adequat per a cridar l’atenció dels xiquets i xiquetes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

RESSENYA - Bon dia, Poesia!, Joana Raspall.

PROPOSTES DIDÀCTIQUES PER A TREBALLAR POESIA