REFLEXIÓ FINAL DE L'ASSIGNATURA

Aquesta entrada té com objectiu reflexionar sobre l’assignatura de Literatura Catalana Infantil, impartida durant el primer quadrimestre del tercer curs del Grau en Mestre en Educació Primària, a la Universitat d’Alacant.

En un inici, l’assignatura semblava molt densa, amb continguts llargs i que ja havíem estudiat altres anys. És per això que pareixia una assignatura repetitiva. En canvi, la metodologia amb la qual s’ha dut a terme l’assignatura tant a les classes teòriques com les pràctiques ha fet que es trencara eixa visió anterior.

Per una banda, les classes teòriques ens han servit com a repàs d’alguns continguts teòrics que ja havíem estudiat al llarg de la nostra trajectòria educativa, però a més ens han servit per a profunditzar en molts altres aspectes. Gràcies a aquestes sessions hem aprés quins són els gèneres literaris, quines són les obres de literatura infantil i juvenil que destaquen en cada un i les característiques de cada un d’ells. A més, després d’haver cursat aquestes classes, ja som capaços de jutjar quines obres són adequades per als infants i quines s’adapten millor respecte a l’edat i interessos. En definitiva, gràcies a aquestes classes hem sabut estimar tots aquells tresors que s’amaguen dins de l’àmbit de la literatura infantil i juvenil, és un món per descobrir a poc a poc.

Per altra banda, a les classes pràctiques hem treballat tots els continguts apresos a la teoria, mitjançant el treball per grups. Gràcies a la posada en pràctica d’aquesta metodologia, hem pogut descobrir que treballar amb la literatura pot ser realment divertit i interessant. En cap assignatura anterior ens havien donat la possibilitat de ser creatius i realitzar tantes pràctiques a partir de continguts literaris, i per tant ha sigut al llarg d’aquesta assignatura quan ens hem adonat de totes les oportunitats que la literatura ofereix. La majoria de les pràctiques ens han resultat molt entretingudes, però sobretot: les creacions de Limerik, endevinalles i poesia, conte embastat, performance poètica i, finalment, les excel·lents animacions lectores.


Així doncs, m’agradaria dir que és cert que el treball realitzat al llarg de cada dia, durant aquestos dos mesos ha sigut dur i continu (tant a classe com a casa), però els resultats han sigut meravellosos, i per tant, ha valgut la pena. Es pot dir que realment he aprés continguts útils per al meu futur com a mestra, entre ells: com fomentar la creativitat, el sentit crític, i les noves metodologies educatives, gràcies a la literatura infantil.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

RESSENYA - Bon dia, Poesia!, Joana Raspall.

1ª ANIMACIÓ LECTORA: ENRIC VALOR

PROPOSTES DIDÀCTIQUES PER A TREBALLAR POESIA