REFLEXIÓ FINAL DE L'ASSIGNATURA
Aquesta entrada té
com objectiu reflexionar sobre l’assignatura de Literatura Catalana Infantil, impartida durant el primer quadrimestre
del tercer curs del Grau en Mestre en Educació Primària, a la Universitat d’Alacant.
En un inici, l’assignatura
semblava molt densa, amb continguts llargs i que ja havíem estudiat altres
anys. És per això que pareixia una assignatura repetitiva. En canvi, la metodologia
amb la qual s’ha dut a terme l’assignatura tant a les classes teòriques com les
pràctiques ha fet que es trencara eixa visió anterior.
Per una banda, les
classes teòriques ens han servit com a repàs d’alguns continguts teòrics que ja
havíem estudiat al llarg de la nostra trajectòria educativa, però a més ens han
servit per a profunditzar en molts altres aspectes. Gràcies a aquestes sessions
hem aprés quins són els gèneres literaris, quines són les obres de literatura
infantil i juvenil que destaquen en cada un i les característiques de cada un d’ells.
A més, després d’haver cursat aquestes classes, ja som capaços de jutjar quines
obres són adequades per als infants i quines s’adapten millor respecte a l’edat
i interessos. En definitiva, gràcies a aquestes classes hem sabut estimar tots
aquells tresors que s’amaguen dins de l’àmbit de la literatura infantil i
juvenil, és un món per descobrir a poc a poc.
Per altra banda,
a les classes pràctiques hem treballat tots els continguts apresos a la teoria,
mitjançant el treball per grups. Gràcies a la posada en pràctica d’aquesta
metodologia, hem pogut descobrir que treballar amb la literatura pot ser
realment divertit i interessant. En cap assignatura anterior ens havien donat
la possibilitat de ser creatius i realitzar tantes pràctiques a partir de
continguts literaris, i per tant ha sigut al llarg d’aquesta assignatura quan
ens hem adonat de totes les oportunitats que la literatura ofereix. La majoria
de les pràctiques ens han resultat molt entretingudes, però sobretot: les
creacions de Limerik, endevinalles i
poesia, conte embastat, performance poètica i, finalment, les excel·lents animacions
lectores.
Així doncs, m’agradaria
dir que és cert que el treball realitzat al llarg de cada dia, durant aquestos
dos mesos ha sigut dur i continu (tant a classe com a casa), però els resultats
han sigut meravellosos, i per tant, ha valgut la pena. Es pot dir que realment
he aprés continguts útils per al meu futur com a mestra, entre ells: com
fomentar la creativitat, el sentit crític, i les noves metodologies educatives,
gràcies a la literatura infantil.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada